Pentastar V-6

12. 4. 2010  |  Novinky  |  Galerie ke článku

Společnost Chrysler Group LLC přestavila nový motor Pentastar V-6. Zcela nový motor Pentastar V-6 s objemem 3,6 litru byl vyvinut pro nový model Jeep® Grand Cherokee 2011. Tato pohonná jednotka využívá technologie Multiair, přímeho vstřikování a přeplňování a umožní snížení spotřeby paliva o 11%.

Ve zbrusu novém modelu Jeep Grand Cherokee 2011 bude tento zcela nový motor Pentastar V-6 s objemem 3,6 litru poskytovat výkon 290 koní (216 kW) při otáčkách 6350 ot/min. a točivý moment 353 N•m při otáčkách 4300 ot/min–což představuje nárůst výkonu o 38 procent a točivého momentu o 11 procent v porovnání s jeho předchůdcem–a to při snížení spotřeby paliva o 11 procent.

Zcela nový motor Pentastar V-6 s objemem 3,6 litru je vybaven dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců (DOHC) a hliníkovým blokem válců, kde válce svírají úhel 60 stupňů. Mezi další prvky patří výfukové potrubí v hlavě válců, sací a výfukové kanály s vysokým průtokem. Tyto prvky s dvojitým nezávislým nastavováním vačkových hřídelí poskytuje optimální objemovou účinnost a spalování v celém rozsahu otáček i zatížení. Výsledkem je výjimečně plochá křivka točivého momentu společně s vysokým měrným výkonem–točivý moment motoru překračuje 90 procent své špičkové hodnoty v pásmu od 1800 do 6350 ot/min., takže uživatel má k dispozici vynikající výkon a pružnost motoru, aniž by musel používat vysokooktanové palivo.

Nový systém olejového filtru minimalizuje možnost vytečení oleje a obsahuje spalitelnou filtrační vložku, což zaručuje efektivnější likvidaci než v případě běžných olejových filtrů.   Použití zapalovacích svíček s dlouhou životností a vysoce výkonného systému jednojiskrového zapalování  také napomáhá snížit náklady na údržbu.

Motor Pentastar V-6 je zkonstruován tak, aby běžel na 91 oktanový benzín, což představuje přibližně 10procentní úsporu nákladů na palivo. Motor spaluje benzín nebo palivo E85.

Technické parametry zcela nového motoru Chrysler V-6 3,6 litru, DOHC s 24 ventily
Zdvihový objem: 3,6 litru
Vrtání x zdvih: 96 x 83 mm
Typ ventilového rozvodu: Dva vačkové hřídele v hlavě válců s hydraulickými zdvihátky.

Dvojité nezávislé nastavování vačkových hřídelí.
Vstřikování paliva: Vícebodové vstřikování paliva.
Konstrukce: Hliníkový blok válců la hliníková hlava válců.
Maximální otáčky motoru: 7200 ot/min.
Požadavky na palivo: E85 (etanol) nebo bezolovnatý benzín 91 oktanů.
Emise: EURO 5

Galerie



Modely vozů

Caliber
Journey
Nitro